vrijdag 27 december 2013

Pinterest is hot!

Iedereen heeft verschillende interesses. Recepten, tattoos,  reizen, fotografie, interieur en ga zo maar door. Misschien voel jij de drang wel om deze interesses met je medemens te delen? Wat zou een digitaal prikbord dan handig zijn hè! Dat dachten de makers van Pinterest ook en zij lanceerde dit, naar mijn mening, geweldige platform.


Digitaal Prikbord
Pinterest is dus het meest moderne prikbord op dit moment. De gebruikers kunnen foto's op hun borden pinnen, op deze manier maakt de gebruiker verschillende borden met allemaal een eigen onderwerp. De foto's op deze borden kunnen worden gezien door alle Pinterest gebruikers en je kunt ze ook delen met je vrienden. Je vrienden kunnen daarnaast ook je pins leuk vinden, deze re-pinnen en je pins toesturen.

Geschiedenis van Pinterest
Pinterest werd opgericht door Ben Silbermann en werd gelanceerd in 2010. Er werd voorspeld dat Pinterest het snelst groeiende sociale platform zou worden, met meer dan 10 miljoen gebruikers in de eerste 9 maanden. Dit werd waargemaakt en in augustus 2011 verscheen Pinterest in  the 50 best websites of 2011 gepubliceerd door Time magazine.

Pinterest is een succes
Het succes van Pinterest is zeer opmerkelijk, er zijn gevallen bekend van zo'n snelle groei van een sociaal netwerk. Er wordt gezegd dat dit succes te danken is aan het feit dat er gecommuniceerd wordt via afbeeldingen. Beelden zeggen immers meer dan woorden!

Praktisch gebruik van Pinterest.
Pinterest wordt ook steeds vaker gebruikt voor praktische doeleinden. Bijvoorbeeld voor inspiratie bij het inrichten van een huis, het vinden van gerechten, het zoeken naar prachtige vakantieplekken of ideeën opdoen voor een feestje.
Daarnaast wordt er sinds kort door een klein aantal leden gebruik gemaakt van Pinterest voor het maken van een portfolio. Ben je bijvoorbeeld designer, fotograaf of architect? Maak een Pinterest account aan en deel je werk met op een leuke en gemakkelijke manier met de wereld!

Mijn Pinterest account
Ik zelf ben ook actief gebruiker van Pinterest, als ik me even verveel dan pak ik al snel mijn telefoon of laptop om even wat leuke dingen op te zoeken. Ook haal ik hier regelmatig recepten vandaan om mezelf en anderen eens lekker te trakteren op een vernieuwende maaltijd!
Ben je benieuwd naar mijn account? Klik dan hier: Mijn pinterest account. Op het moment heb ik 11 borden, 404 pins en 22 vind-ik-leuks.

Veel plezier met pinnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten