zondag 16 februari 2014

Urbex sunday #6: De Ark

Deze keer weer een mooi pandje wat ik heb bezocht in Eindhoven. De Ark. Al jaren weet ik dat dit pand bestond, maar ik was er nog nooit geweest. Een aantal jaren geleden is dit gekraakt geweest en gebeurden hier regelmatig dingen waar de buurtbewoners niet over te spreken waren. Op last hiervan en natuurlijk door de anti-kraakwet werd dit pand ontruimd. Sinds dien heeft het een paar jaar leeg gestaan.

Het staat bij mij om de hoek en ik kom er bijna dagelijks langs, altijd wanneer ik boodschappen deed was ik benieuwd wat daar binnen nog te zien viel. Totdat we op een dag ontdekte dat de achteringang gewoon open was! Dit was natuurlijk de perfecte kans om een kijkje te gaan nemen en daar schoot ik uiteraard een aantal foto's.

Wat de precieze geschiedenis is van dit gebouw weet ik eerlijk gezegd niet, maar volgens mij heeft dit wat met het katholieke geloof te maken.

De Ark is eind 2012 opnieuw gekraakt, en wordt momenteel opgeknapt door de bewoners om open gesteld te worden voor publiek. Het is de bedoeling dat dit een cultureel punt wordt in de buurt Strijp, waar workshops, lezingen, een ruilbibliotheek enzovoorts zullen plaatsvinden.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten