zondag 1 december 2013

Take nothing but pictures, leave nothing but footsteps.

Door: Denise van Vroenhoven
Take nothing but pictures, leave nothing but footsteps. Dit is de lijfspreuk van iedere urbex fotograaf. Maar wat is dat urbex nou eigenlijk? Urbex is de afkorting voor Urban Exploring, vrij vertaald betekent het 'verkennen en onderzoeken van bebouwing'. In de urbex wereld geldt dit vooral voor verlaten gebouwen en terreinen. Urbex fotografen gaan nog een stapje verder en verkennen niet alleen de meest prachtige locaties, maar leggen deze ook vast.


Urbex is voor mij een van de meest leuke en interessante fotografie-stijlen die er is. Ik vind het geweldig om op zoek te gaan naar een gave locatie en deze te bezoeken gewapend met mijn camera. En deze avonturen ga ik met jullie delen!

Hierboven zie je een voorproefje van een van mijn avonturen op een van de meest bekende urbex-locaties van de Benelux. Binnenkort kun je hier op mijn blog een verslag lezen over deze dag en natuurlijk meer foto's bekijken in kleur!

Ps. Ik maak geen locaties bekend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten