maandag 16 december 2013

Wat is instagram en waarom doet iedereen het?

Iedereen kent het en bijna iedereen doet het. Foto's met de wereld delen op Instagram. Maar voor de weinigen onder ons die niet weten wat het is, even een korte uitleg. Instagram is een app voor op je smartphone of tablet waarmee je foto's kunt delen. Voordat je een foto de wereld in stuurt kun je hem op een eenvoudige manier bewerken met de verschillende filters die Instagram al voor je heeft voorgeprogrammeerd.

Hoe is Instagram eigenlijk ontstaan?
Instagram op 6 oktober 2010 in San Francisco gelanceerd door Kevin Systrom en Michel "Mike" Krieger. Zoals wienig mensen weten is Instagram in 2012 overgenomen door Facebook voor een bedrag van $1.000.000.000,- (WOW)

Maar waarom is nou juist Instagram zo populair?
Instagram is veruit de populairste app als het gaat om foto's delen, dit omdat Instragram ook meteen fungeert als een social network. Je kunt er namelijk andere gebruikers volgen en zo blijf je op de hoogte van wat zij posten en andersom. Deze app kun je dan ook meteen combineren met je andere sociale netwerken, zoals Twitter en Facebook, hierdoor worden je foto's meteen door iedereen die je kent gezien.

Daarnaast is Instagram gewoon leuk! Ook wanneer je niet zo'n goede fotograaf bent kun je toch hele bijzondere foto's schieten. Dit bewijzen de ruim 80.000.000 actieve gebruikers dagelijks.


Ook ik gebruik Instagram regelmatig! Daarom heb ik besloten om ook voor mijn blog een Instagram account aan te maken en dat kunnen jullie allemaal volgen. Hier zullen jullie zien wanneer er een nieuwe post is te lezen op mijn blog, maar misschien ook wel achter de schermen kiekjes! Dus zijn jullie benieuwd naar wat er allemaal achter dit blog zit? Volg Totaal Plaatje dan snel op Instagram! Via je brower kun je me vinden op: instagram.com/totaal_plaatje en via je mobiele app kun je me vinden op: @totaal_plaatje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten