donderdag 9 januari 2014

In de spotlights #1: Fotograaf Martijn van de Griendt.

Forever Young, een fotoboek over jongeren. Maar wie zit er achter de, naar mijn mening, prachtige foto's die er in staan?

Wie is Martijn van de Griendt?
Dat is Martijn van de Griendt, een documentair fotograaf uit Amsterdam. Door middel van crowdfunding op Voordekunst hoopt hij de mogelijkheid te krijgen om zijn werk te publiceren in alweer zijn zesde boek. Naast dit boek zal er begin februari een expositie plaatsvinden van zijn werk in de Kunsthal in Rotterdam.


  Martijn komt oorspronkelijk uit Eindhoven en is geboren in 1970. Hij heeft fotografie gestudeerd in Den Haag en na zijn afstuderen heeft hij gewerkt voor veel bekende opdrachtgevers, zoals NCR en Revu. Op het moment werkt hij het liefst aan zijn eigen projecten, zoals nu zijn langlopende serie over jongeren. Daarnaast werkt hij ook voor verschillende reclamebureaus. 

Ik had Martijn graag willen interviewen over zijn werk, maar hij had helaas geen tijd. Maar ondanks dat heb ik besloten toch een post aan hem en zijn huidige werk te besteden.


Waarom? 
Omdat ik direct geboeid was door zijn werk en ik weet eigenlijk niet precies waarom. In de serie forever young spelen jongeren van mijn eigen leeftijd de hoofdrol, misschien wel daarom. Deze fotoserie laat het soms zware of rare dagelijks leven zien van verschillende soorten jongeren. Op een of andere manier voel ik me hiermee verbonden omdat er voor mij veel herkenbare dingen in te zien zijn. Ben jij nieuwsgierig geworden naar meer foto's? Bekijk ze op zijn website www.martijnvandegriendt.nl




Martijn van de Griendt, documentair fotograaf uit Amsterdam. - See more at: http://voordekunst.nl/vdk/project/view/1904-forever-young#sthash.EDOs1sX5.dpuf
 
Martijn van de Griendt, documentair fotograaf uit Amsterdam. - See more at: http://voordekunst.nl/vdk/project/view/1904-forever-young#sthash.EDOs1sX5.dpuf
FOREVER YOUNG een fotoboek over jongerenForever
FOREVER YOUNG een fotoboek over jongeren.
FOREVER YOUNG een fotoboek over jongeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten