dinsdag 7 januari 2014

Dit zijn foto's. Geen schilderijen!

Fotograaf Matt Molloy.
Zoals ik wel vaker doe was ik aan het rondneuzen op het internet naar leuke of interessante dingen. Opeens stuitte ik op prachtige sprookjesachtige foto's, gemaakt door fotograaf Matt Molloy.





Ik heb vond ze zo geweldig dat ik meteen op zoek ben gegaan naar meer van dit soort foto's, maar het lijkt wel alsof hij de eerste is die dit ooit heeft gedaan! Door nieuwsgierigheid gedreven ging ik op zoek naar de techniek die hier achter zit, en deze vond ik. Uitgelegd door Matt Molloy zelf.


Timelapse fotografie.
Matt noemt dit 'timelapse fotografie'. Deze fotos worden hetzelfde gemaakt als een stopmotion film, verschillende stilstaande beelden snel achter elkaar genomen aan elkaar plakken, waaruit dan een filmpje ontstaat. Maar in plaats van de foto's achter elkaar te plakken blend hij deze met elkaar. Hij legt ze over elkaar heen met gebruik van Photoshop. Hierdoor ontstaat dit geweldige effect.

Hij vertelt dat sommige van deze foto's uit wel 500 losse foto's bestaan. Het verschil in resultaat krijg je door verschillende tijd tussen het nemen van de verschillende foto's, de sluitertijd en de ISO waarde.

Ik vind dit ZO geweldig dat ik dit graag met jullie wilde delen. En dat is niet alles, ik ga dit binnenkort ook proberen wanneer de weersomstandigheden hier geschikt voor zijn. Zijn jullie benieuwd naar mijn resultaten? Hou dan vooral mijn blog in de gaten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten